Market Insight

Ontdek de samenhang in de wereldwijde bedrijfsdata van Dun & Bradstreet, visualiseer uw inzichten en ontdek waar kansen voor groei liggen.

Wereldwijde Data

360° Klantbeeld

Vind Groeikansen

Hoe werkt Market Insight?

D&B Market Insight is een uitgebreide data-analyse en visualisatietool die u helpt om uw marktruimte en klantgedrag te begrijpen. Market Insight is gebouwd voor Big Data. Het wordt geleverd met de Dun & Bradstreet Data en geeft u zo toegang tot meer dan 265 miljoen actieve bedrijfsrecords. Om een Single Customer View te bouwen kunt u uw eigen klantgegevens toevoegen aan Market Insight. Dit stelt u in staat om gemakkelijk al uw gegevens in te zien en te analyseren vanuit één Customer Data Platform (CDP). Market Insight is eenvoudig op te zetten, zodat u vrijwel direct aan de slag kunt. 

  • Importeer Markt- en Klantdata

    Definieer de vraag- of doelstelling en upload uw interne data die relevant is voor de analyse. Van klantgedrag tot transactionele historie of pipeline resultaten: alles is mogelijk. 

  • Verrijk uw Klantdata

    Kies welke geverifieerde data u nodig heeft uit de Dun & Bradstreet database om uw doel te bereiken. Raadpleeg data over verticals, internationale groepsstructuren of trade informatie: het universum ligt aan uw voeten in Market Insight. 

  • Creëer Analyses of Rapportages

    Combineer de gekozen elementen en gebruik analytische hulpmiddelen om verbanden te leggen, profielen om te zetten in score modellen. Kom door middel van data-analyse tot nieuwe inzichten.

  • Presenteer uw Inzichten

    Transformeer met de visualisatietool inzichten tot verhelderende afbeeldingen die voor iedereen te begrijpen zijn, zodat de analyse als richtlijn voor een groeistrategie gebruikt kan worden. 

Redshanks data story

Het Market Insight eco-systeem

Market Insight eco-systeem

Download de brochure

Optimaal gebruik van data en inzetbaarheid voor marketing

Kenmerken van Market Insight

  • Eenvoudige Selecties
    Eenvoudige Selecties

    Selecties zijn flexibel en eenvoudig op te bouwen. Je kunt tijd besparen door in te zoomen op je data en direct je inzichten om te zetten naar bruikbare datasets. Selecties vormen de kern van al het werk binnen Market Insight, je kunt er mee tellen, identificeren en analyseren.

    • Je kunt eenvoudig data-elementen slepen en neerzetten om je query te bouwen;
    • Identificeer segmenten voor zeer gerichte campagnes;
    • Gebruik alle beschikbare datavariabelen, inclusief de data van Dun & Bradstreet, om nauwkeurige segmentaties te maken;
    • Analyseer je marktpotentieel en ontdek nieuwe kansen;
    • Creëer je doelgroep met behulp van Booleaanse logica (EN-, NIET- en OF-indicatoren);
    • Gebruik watervaltellingen per data-element om te zien wat je aan het bouwen bent;
    • Creëer en bewaar sjablonen voor een snellere analyse;
    • Gebruik eerdere segmentaties voor een snelle start;
    • Plan je standaardtaken zodat die automatisch worden uitgevoerd.
  • Segmenteren
    Segmenteren

    Vind de juiste klantsegmenten door gebruik te maken van bewezen analyse technieken. Bepaal je marktpenetratie, maak een klantprofiel of bouw een model op je data met onze eigen gepatenteerde Predictive Weight of Evidence (PWE) score.

    • Ontdek je marktpenetratie
    • Krijg inzicht in je sterktes en zwaktes in verschillende sectoren
    • Maak een profiel door je klantenbestand met het prospect bestand te vergelijken
    • Met het PWE-model kun je op zoek naar klanten met hetzelfde DNA profiel 
  • Visueel Analyseren
    Visueel Analyseren

    Wil je op een visuele manier jouw data analyseren? Met de charting kun je de diepte in. Zoom in op een specifiek deel van je grafiek om meer te weten te komen over dat specifieke segment en maak hier een nieuwe grafiek van.

    Kies uit een van de vele types grafieken en pas de kleuren aan naar je eigen huisstijl.

    • Kies uit een ruim assortiment van grafiektypes
    • Visualiseer je inzichten om je boodschap beter over te brengen
    • Zoom in op je data en maak direct nieuwe analyses
    • Bekijk je analyseproces terug langs je gedachtenspoor
    • Deel je inzichten met derden
  • Data Mining
    Data Mining

    Ontdek hoe variabelen zich tot elkaar verhouden. Duik in je data en zoom door in je draaitabellen. Krijg een ​​dieper inzicht en begrip van de geselecteerde groep. Ontdek direct interessante inzichten door deze automatisch met een kleur te markeren.

    • Onderzoek relaties binnen je data;
    • Voer berekeningen uit tussen cellen;
    • Versleep gemarkeerde cellen om zo een nieuwe selectie te maken en je keuze te verfijnen;
    • (Ont)vouw geneste categorieën in een boomstructuur om multidimensionale gegevens te onthullen.
  • Campagne Data
    Campagne Data

    Vertaal je inzichten naar bruikbare data.  Controleer de data in je analyses of bereid je bestand voor verdere acties in je marketingcampagnes.

    • Bekijk het uiteindelijke resultaat en selecteer de data elementen die je wilt exporteren;
    • Controleer de selectie die naar één record heeft geleid met de ‘Waarom was ik geselecteerd’ optie;
    • Definieer sjablonen voor veelgebruikte lay-outs om tijd besparen.
  • Geo-Analyse
    Geo-Analyse

    Het geografisch benaderen van potentiële klanten was nog nooit zo gemakkelijk. 

    Ontdek waar je klanten en prospects gevestigd zijn en gebruik heatmap technologie om te ontdekken waar de gebieden zijn met de grootste klantdichtheid.

    • Ontdek patronen in de geografische spreiding
    • Verkrijg meer inzicht door de klantlocaties te visualiseren
    • ontdek de green fields, gebieden met een hoge groeipotentie
    • Trek een cirkel om een punt om te zien hoeveel bedrijven er zitten

Onze klanten

Word ook datagedreven, ga aan de slag met onze data-analyse en visualisatietool Market Insight