Ik wil mijn markt en marktpotentieel in kaart brengen

Het succes van jouw onderneming hangt samen met de kennis en het inzicht dat je hebt van de markt waarin je opereert. Dun & Bradstreet heeft de grootste B2B database ter wereld. Met behulp van deze data kun je uitvoerige analyses maken. Zo kun je bijvoorbeeld je marktpenetratie of marktaandeel weergeven. Hierdoor ben je aanzienlijk beter in staat je groeimogelijkheden in kaart te brengen.

Ontdek je mogelijkheden

Welke bedrijven bevinden zich waar en welke grootte hebben deze bedrijven? In welke sectoren opereren deze bedrijven en hoeveel werknemers hebben ze? Door middel van de internationale D&B database kun je op een efficiënte manier filteren op verschillende criteria en allerlei tellingen en selecties maken. Op deze manier kun je duidelijkheid krijgen waar voor jou de grootste kansen op succes liggen. Maar het is ook mogelijk om zeer gedetailleerdere analyses te maken. Denk bijvoorbeeld aan het zoeken naar look-a-likes van je beste klanten door je klantenbestand te segmenteren en klantprofielen op te stellen. Bij Redshanks hebben we niet alleen de tools maar beschikken we ook over de kennis en ervaring om je hier zo goed mogelijk mee te helpen.

Look-a-Likes

Het creëren van een profiel van jouw beste klanten helpt bij het zoeken naar gelijksoortige prospects in de data van Dun & Bradstreet. Dit resulteert in een hogere scoringskans.

Doelgroep Analyse

Door je klantdata met de data van D&B te verrijken, kun je een gedetailleerd klantprofiel maken. Zo kun je inzichtelijk maken waar jouw ideale doelgroep zich bevindt.

Segmentatie

Verdeel je doelgroep in segmenten en bepaal hoeveel potentie elk segment heeft gebaseerd o.a. op branche, omzetcijfers of het aantal werknemers.

Download de brochure

Optimaal gebruik van data en inzetbaarheid voor marketing